سال 84 من تو ارتش خدمت کردم با مدرک دیپلمی ودرجه گروهبان 3

اگه برگردم به عقب حاضر نیستم به خاطر هیچی دوسال از عمرم رو به هدر بدم اونم سال هایی که تازه اول جوونی یه انسان هست . به ما می گفتن اگه بری سربازی مرد می شیم ؟ می گفتن ما خر بودیم رفتیم سربازی آدم در اومدیم

همه این حرف ها دروغ بود حیف از این دوسال که رفت تو جیب دولت ؟

اون زمان من نتونستم دانشگاه ملی قبول بشم پول هم نداشتم یه سری جونور هم اینجا هست که اذیتم می کردن .خلاصه من که جزو درسخون ها بودم رفتم سربازی و پدرم در اومد . 

در هر صورت من این اشتباه رو کردم شما نکنین؟ الان دیگه کلاه دولت هم برداشته شده ؟ یه زمانی این شیخ ها به خاطر مخالفت با سربازی رضاخان شهید می شدند ولی بعد که خودشون رفتن سر کار سربازی شد امر مقدس سربازی

خدمت به میهن ، سربازی مقدس

هر چی که برای دولت فایده داره هزار سال هم طول بکشه .......همینه 

اگه بخوایم منتظر باشیم دولت سربازی رو برداره ؟ کار بیهوده ای کردیم : هیچ کس توی دولت اونم مخصوصاً حالا حاضر نمی شه سربازی رو برداره چون ضرر زیادی متحمل دولت می شه

فرض کنین دولت بخواد به جای اینهمه سرباز بیجون نگهبان بزاره در این صورت باید به هرکدوم حداقل 800 تومن ماهیانه حقوق بده 

هر چند ما که سربازی رفتیم می دونیم 80 درصد پستهای نگهبانی بی خودی است ولی دولت برای همون 20 درصد باقی هم حاضر نمی شه کاری بکنه

پس باید منتظر انقلاب حضرت مهدی باشیم دروغم نیست ایرانی ها هیچ وقت از این کارای بنیادین نکردن. دیگه یه سنگی یه جاهل به اسم رضاخان توچاه انداخته که هزار نفر دیگه نمی تونن بیرون بیارن

ولی یه کار دیگه هم می تونیم بکنیم : نریم سربازی

الان که دیگه مدرک سربازی به کارنمی یاد پس مگه مجبوری بری سربازی

===============================================================

سربازی کادری ها رو هم تنبل کرده بود اونا صبح می یومدن پادگان یه صبحونه می خوردن ظهر برمی گشتن خونه

تمام کارای پادگان رو سرباز ها انجام می دادن سربازی مثل برده داری است 

آهای سرباز برو ظرف صبحونمو بشور : یکی بود اونجا فکر می کرد اگه ظرف صبحونشو خودش بشوره بی عرضه است سرباز باید براش بشوره . یکی نیست بهش بگه تو که صبحونه خودت خوردی به سرباز چه ربطی داره

کلاً همه کارها دست این سربازهاست کل کارهای پادگان رو  سرباز باید بکنه

اگه سرباز خسته بشه مرد نیست 

رژه که کار خود ارتشی هاست در روز ارتش جمهوری اسلامی ایران رو فکر کردید کی انجام می داد ما دیگه ؟ پس فکر کردید چی کادری ها فقط بالای سرما وای می سادن و دستور می دادن 

فکر نکنم این ارتش پی زوری با تجهیزات تعمیری اش زوری جلوی آمریکا وسربازهای کارکشته شو بگیره؟

خداییش کسی که هر روز فقط می خوره و دستور می ده چه فایده ای داره ؟ شکم بعضی هاشون از شکم فیل هم بیشتر بود

اما اوضاع سرباز ها :

ما حموم نداشتیم فکر نکنم الان هم حموم باشه اونجا هنوز دارن می سازن یا آبش مثل ادرار نوزاد یا از اونم کمتر پایین میاد اما وقتی بازرس ها می اومدن هم دوش بود هم آب ؟؟؟؟؟؟؟

وضع جوری بودکه پای من سیاه شده بود آب داغ نبود چرک ها رو بشوره

یه بار من مرخصی گرفتم رفتم حموم بیرون شهر وقتی دیدم آبش گرمه و با فشار بیرون میاد تعجب کردم

کادری ها وقتی فهمیدن من رفتم حموم ناراحت بودم می گفتن نباید مردم بفهمن ما اینجا چکار می کنیم می گفتن هر چی که به سرباز ها بدن از حقوقو مزایای خودمون کم می شه ...آره یه سری شامپو و ... بود که بهشون می دادن ؟؟؟؟؟؟

یادمه مایع دستشویی ای داشتیم که وقتی بازرس ها میومدن بود و بعدش نبود و چه بازرس هایی : خودشون نمی خواستن گوش بدن

غذا ؟ می گفتن گروهان تکاور در غذاشون مرغ هست ؟؟؟؟؟؟ اینو یه سرهنگ شیرازی فحشو می گفت یعنی کسی که دائم از دهنش فحش بیرون می زد از اون بد دهن ها بود ولی غذای ما اون چیزی نبود که باید باشه

مرغی که می گفتن با دست تکه تکه کرده بودن ! اونو هفته ای یه بار می دادن اون رو ما تقریباً سیر بودیم ولی روز های دیگه چی ؟ اینو بهتون بگم ما اصلاً شام نداشتیم یه چیز الکی به ما می دادن مثلاً کوکوی سبزی که سر ظهر پختن و الان چربی اش زده بود بیرون در هر صورت من قسم می خورم که ما شام درست و حسابی نداشتیم 

نگهبانی ها‌؟ به نظر شما یه انسان حالا نمی دونم خودشون چی بودن چون که الان می دونم اونا انسان نبودن . خب به نظر شما و هر کسی که عقل تو سرشه ؟ یه نفر چند شب پشت سر هم می تونه نگهبانی بده ؟

تو آموزشی که ببخشید ما یه ماه پشت سر هم نگهبانی می دادیم تور دوره کد که تهران باشه اونجام هر شب نگهبانی می دادیم توی پادگان آخری هم که فوقش یه شب به خواب می شدیم ؟

الان به بعضی ها می گم ما هر شب نگهبانی میدادیم و اگه یه شب به خواب می شدیم جشن مون بود باورشون می شه

زمستان آخری که اونجا بودم یعنی این پادگان قهرمان همدان چند نفر خودکشی کردن هر کسی هم که خودشو می کشت می گفتن عاشق بوده

یکی هم از گروهان خودمون خودشوکشت . در هر صورت حداقل دو تا شون رومن مطمئن بودم به خاطر شرایط سخت خودکشی کردن . هر کسی هم که اونجا بود اینقدر ناراحت بودکه به مرز خودکشی می رسید 

بعداً شیخ ها که دیدن خودکشی زیاد شده نمازخونه رو راه انداختن ما نماز جماعت نداشتیم چون همیشه سر پست بودیم یا بیگاری می کردیم 

والا منم بدم نبود که خودمو بکشم ولی این جهنم خدا نمی زاره

حـــــــیـــــــف این همه خدمت صادقانه به این نظام 

برده داری از هر کسی ؟ اگه برید سربازی کار ندارن شما نمی تونید یا نبایدهمیشه بیگاری کنید مثل همین نگهبانی اینقدر ازتون کار می کشن تا بدنتون خراب بشه . هر وقت اسم بیگاری می یومد ماچندنفری بودیم که حدقل شاید یک کیلومتر باید پیاده می رفتیم زاغه و بار می کشیدیم حالا بارها چندکیلو باشه خوبه ؟ گروهبانه خودش هیچ کاری نمی کرد هر کسی که زورش می رسید برمی داشت می برد زاغه ولی دقت نمی کرد که اصلاً زور دارند یا نه ؟ 

خلاصه من یکی رو اونقدر برده بود زاغه که نگو ؟ بعد روزآخر که منو دید گفت من تو رو نمی شناسم ؟؟؟؟ از ترسش می گفت چون خودش می دونست چکار کرده تمام بدن رو خراب کرده وماهیچه ها رو سوزونده

دستم بهشون برسه پوست از تنشون می کنم عبرت می کنم خدا یه روزم قدرتو به من بده تا حساب همه تونو بزارم کف دستتون 

امیدوارم خدا جواب همه تونو بده همه در این دنیا هم در دنیای دیگه 

ارتشی ها : اخلاق و رفتار این ارتشی ها بد بود ولی این کلمه بد چی هست باید بری تا ببینی اونا با سرباز مثل برده خودشون رفتار می کنن مثلاً می گن هی الاغ ....

یه سر کلاس هم هر روز برای ما بعداز ظهر ها می زاشتن که اونایی که بودنمی دونن ! اینم بگم کسی که هر شب نگهبانی بده اونقدر مخش خسته است که درس تو کلش نمی ره > تازه با مخی که اصلاً ویتامین نداره یعنی بهش میوه نمی دن چه انتظاری دارند 

فقط بعد ازظهر هم که بیکار بودیم نمی زاشتن ما بخوابیم در عجبم از این ارتش که انتظار داره خواب به چشم سرباز ها نیاد اگه برید سربازی فقط سلامت خودتون رو خراب می کنید 

یه مشکلم هست اونم مشکل سربازا باخودشونه ؟ داخل گروهان همه جوری هست از اونایی که می رن پشت تانکر ها ناس می کشن و تعارف می کن  و تا مشکل سربازهایی که مخ شون ایراد داره و چیزشون رو داخل گروهان در میارن و ... خدا نکنه خوشگل باشید البته منظورم اینه که سفید باشید و زور نداشته باشید

یادمه ارتشی ها یه جا رو خوب دوست داشتن بازرسی کنن اونم موهای زائد بود باید در می آوردی قسم می خورم یه سری از اونا هستن که خوششون میاد نگاه به این چیزا بکنن نه برای اینکه بهداشت رعایت بشه نه برای اینکه لذت می برن

من نمی دونم این اسلام مگه نگفته نگاه به ... حرامه ؟ یعنی همیشه حرامه دیگه

یه بارم من رفته بودم امتحان استخدامی نیرو دریایی اونا ردیفمون کردن و چیزامونو دست کشیدن و حتی پشت مون رونگاه کردن دندونامونم شمردن فکر نکنم برده ها رو چیزاشونو نگاه می کردن 

چه بساکسایی که به خاطر دندون نمره کم داشتن ؟ حالا اگه این دندون روتست سربازی می زاشتن چی می شد

در هر صورت تا شما نرید و نبینید و تمومش نکنید نمی فهمید که نباید می رفتید سربازی

اگه قرار بود چیزی برای قوی کردن و مرد کردن جوونای ایران هم می بود باید از اول زندگی در کنار تحصیل این آموزش ها قرار داده می شد سربازی جز اتلاف عمر نیست  کسانی هم رفتن سربازی و دیگر نیز برنگشتن امیدوارم این جمهوری اسلامی به راه راست هدایت بشه

سخن آخر اینکه سربازی مرد نمی سازه نامرد می سازه آهای شیخا آهای آدما آهای عاقلا بفهمید

گمان کردم خدمت سربازی دوسال است         ندانستم که عمر یک جوان است

کاش می تونستم افتخار کنم که من به سربازی نرفتم ولی دیگه نمی شه ... به سربازی نروید حتی شده با رشوه به دکتر ارتش یا بی خیالی محض